Julekoncert med Odense Motetkor 10 december

2023-11-08

2 søndag i Advent 10 dec kl 16 i Verninge Kirke

Ved julekoncerten i med Odense Motetkor Verninge Kirke bliver der budt på både dansk og udenlandsk julemusik. Der vil blive en engelsk afdeling med nogle af de kendte carols som efterhånden også er blevet dansk folkeeje. Men også nyere og ganske ukendte carols er på programmet. Til en del af den engelske afdeling får koret hjælp af pianist og organist Berit Juul Rasmussen, som vil akkompagnere nogle af stykkerne.

Men man skal naturligvis ikke snydes for nogle af de gode gamle rød/hvide julesange- og salmer, så dem er der også nogle af ved aftenens koncert.

Koret dirigeres af Christian Dyrst

Odense Motetkor er et blandet kor med hjemsted i Odense og har eksisteret siden 1932, Repertoiret er en bred vifte af klassisk kormusik.
Både kirkelig musik fra renæssancen, barokken, klassikken og fra vor tid, samt verdslig musik fra mange tider og steder er på repertoirelisten. – Men uanset hvad koret arbejder med, er det overordnede mål at få musikken til at sprudle, ånde og leve.
Odense Motetkor er et udadvendt kor med mange rejser og udenlandske kontakter. Således var koret på koncertturné i Berlin i 2007, i Barcelona i 2009, i Skotland i 2011, Polen i 2013 Dalarna i Sverige 2015, Madrid i 2017 og München i 2019.

Odense Motetkor er medlem af foreningen KOR72